A korszerű nevelés-oktatás, az életre való felkészítés érdekében szervezetté és hatékonnyá szeretnénk tenni azt az időt, amelyet a tanulók a tanórán kívül az iskolában töltenek. A helyes napirend, életrend, szabadidős tevékenységek összeállításában régen az úttörőcsapat vezetője (gyerek), ma pedig a diákönkormányzat választottjai is bekapcsolódnak. A DÖK. szorosan együttműködik a diákotthonnal. A közösség fejlődésében rendkívül fontos ez az önkormányzati rendszer. Valamennyi tanuló képviseletében az iskola tanulóinak legalább 50%-a által választott diákönkormányzati szerv járhat el.
Céljai:
A diákok érdekképviselete
Programok szervezése: különböző hagyományokat ünneplünk: Siketek Világnapja, Halloween, Mikulás, Karácsony, Valentin nap, farsang, családi nap, ballagás, farsang, stb.
Véleményezés és együttműködés az oktató- nevelőmunka fejlesztése érdekében.
Feladatai:
- A diákok érdekképviselete
- A kiemelkedő teljesítmények jutalmazása (diákoknál)
- Véleményalkotás a diákokat érintő kérdésekben
- Az iskolai szabadidő programjának kialakítása
- A magatartási problémák feltárása és a megoldás keresése
Hatásköre:
- A saját működéséről szóló döntések
- Az iskolával egyeztetett tanítás nélküli munkanapok programjának meghatározása
- Külső segítők felkérése
- DÖK programok nevelőtestülettel való egyeztetése
- DÖK tanévi programtervezet előkészítése
Döntési jogkör:
A hatáskörébe tartozó kérdésekben önállóan, meghatározott módon dönt.
Felépítése:
A DÖK-nek tagja lehet alanyi jogon az iskola és a kollégium bármely tanulója, valamint képviselők útján az iskola bármely csoportközössége. A csoportok maguk választják meg a vezetőjüket, akik automatikusan tagjai a DÖK-nek. ADÖK munkáját a diákok által felkért, az iskolában dolgozó pedagógusok is segítik.